Przygoda z długopisem 3D
Od pewnego czasu dość intensywnie wykorzystujemy na zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych długopisy 3D, które szkoły mogły pozyskać w ramach Laboratoriów Przyszłości.
Podczas tych zajęć aktywizujemy uczniów poprzez wykorzystywanie nowoczesnych technologii. Przygodę z długopisem 3D rozpoczęliśmy od prostych ćwiczeń, podczas których nasz kolega Kacper Ćwikliński - metodą peer learning, polegającą na tym, iż osoby o podobnym poziomie doświadczenia uczą się od siebie nawzajem i wymieniają wiedzą, opowiedział nam i pokazał jak działają długopisy 3D. Byliśmy pod ogromnym wrażeniem stworzonych przez niego konstrukcji. Pierwsze próby pracy z tym sprzętem zakończyły się sukcesem. Na zajęciach korzystaliśmy z gotowych szablonów. Stopniowo, uczniowie zaczęli również tworzyć własne projekty. Efektem naszych działań są przepiękne zakładki do książek, zawieszki do breloczków, samochody, okulary, itp. Pokazanie użyteczności narzędzia to szansa na zwiększoną motywację i zaangażowanie w wykonywane zadanie. Ćwiczenia z długopisem 3D były fascynujące oraz motywujące do ćwiczeń. Zajęcia te sprzyjały nie tylko współpracy i integracji uczniów, lecz także kształtowaniu wytrwałości, cierpliwości i dokładności w wykonywaniu podjętego zadania. Ponadto praca z tym narzędziem uwolniła kreatywność, ćwiczyła myślenie trójwymiarowe, rozwijała wyobraźnię. Pracując z długopisem uczniowie rozwijali także umiejętności manualne (np. właściwy chwyt pisarski).
Zajęcia z użyciem długopisów 3D są ciekawą alternatywą w doskonaleniu wielu umiejętności, ale przede wszystkim, dają dzieciom chwile wytchnienia od codziennych zajęć, a pozytywna energia i emocje poprawiają ogólne samopoczucie, dlatego nie raz jeszcze będziemy z nich korzystać podczas naszych zajęć.